https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=b3fe85b7-7c19-56d5-adb1-19da5e81f57b&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=112&scaleup=1

 

 

 

Debatten om to utgangar: Jesus var ingen gravferdspredikant

 

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=92400c83-b692-52e0-a6ee-ff3ae74abf97&function=cropresize&type=preview&source=false&q=75&crop_w=0.99999&crop_h=0.84428&width=1200&height=675&x=1.0E-5&y=0.0788

 

 

UTFORDRAR: Filmskaparen Randi Førsund er vonbroten over formidlinga frå Den norske kyrkja, og seier høglydt ifrå. Foto: Inga Lill Nord Nyvoll

 

 Randi Førsund utfordrar kyrkjetoppane. Men bør prestane gjera sin «fordømte jobb», og seia eit sorgtungt gravfølgje eit realt sanningsord når dei har sjansen?

Kommentar

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=952b6ef4-1d59-5207-a262-32057691550f&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=112&scaleup=1

Sofie BrautKommentatorsofie@dagen.no

Publisert: 04.03.2024 05:00

Debatten om livets to utgangar, eller om det er frelse for alle gjennom ulike alternative planar til Bibelens, har ved fleire høve blussa opp att i det siste. Også her i Dagen hadde vi nyleg ei sak om filmskapar og folkekyrkjemedlem Randi Førsund som la ei frisk breiside til i omtalen av teologien ho hadde møtt i Den norske kyrkja.

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=6255bd52-bfc0-5173-8bd8-9e72939e0ea4&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

LES OGSÅ

Holder biskoper ansvarlig for å tie om livet etter døden

Førsund er skuffa. Både over biskopane og andre kyrkjeleiarar, som ho meiner søv på post og ikkje eigentleg brukar sjansane dei har til å formidla svar på det ho oppfattar som dei viktige spørsmåla. Ho dreg særleg fram «livets begynnelse, Jesu gjenkomst og hva som skjer etter døden».

Dårleg dikt

Slike tema meiner Førsund at det er prestane sin «fordømte jobb» å seia noko om. Ho set ord på dette også i eit tidlegare innlegg. Her fortel ho om erfaringar frå ei gravferd i eigen familie, der ho kjende på manglande samanheng mellom situasjonen ved grava og bodskapen om at «Jesus er kjærleik». Ho samanliknar slik forkynning med «eit dårleg dikt».

Eitt av hovudpoenga hos Førsund er følgjande: «viss Jesus døydde på krossen for at biskopane i Den norske kyrkja skal seie at me ikkje veit kva som skjer når vi døyr, så får det berre vere». Det er ein stridig, men også tankevekkjande posisjon.

Postmoderne kyrkje

For vi ser truleg folkekyrkja på sitt mest postmoderne ved ei grav. Gravferda set det usamanhengande åndslivet på spissen. Mange er dessutan i kyrkja nesten berre i gravferder.

Det kan vera krevjande å henta fram eit håp som ikkje er hekta fast i kvardagen. Det er forståeleg at kyrkjeorda fort lyder som fattige frasar.

Å tala sant om døden i ei moderne gravferd kan verka som eit umogleg oppdrag. Det er eit umogleg oppdrag. Ingen veit, ut frå erfaring og førstehandskjennskap, kva som ventar når døden har sagt sitt. Kan det då vera eit svik å seia «Vi veit ikkje»?

Er ikkje det det beste, tryggaste og faktisk også sannaste som kan seiast? Slikt kan det i alle fall sjå ut som om mange i kyrkja meiner, i alle fall om preses og profilane som no uttalar seg, er representative.

Det verkar unekteleg som det mest menneskelege er å heilt enkelt seia: «Vi veit ikkje».

Menneskeleg å seia «Vi veit ikkje»?

Postmoderne menneske, samfunn og også kyrkjer har gradvis blitt overtydd om at vi kan plukka og velja på livssynsbuffeten. Om at sanninga med stor S er bytt ut med sanninga tilpassa den einskilde.

Vi dyrkar tvil og gråsoner, og det komplekse. Det verkar unekteleg som det mest menneskelege er å heilt enkelt seia: «Vi veit ikkje».

.

Dessutan kan det i grunnen verka audmjukt å ikkje seia for mykje om kven Gud er, om kva Jesu død på korset betyr, om kva målet med livet her på jorda er. Vi veit ikkje, vi må berre gi oss over til uvisse, uro og undring. Det er kanskje det beste vi kan håpa på.

Sunniva Gylver gir i intervju med Dagen heile seks motspørsmål til Førsund. Dei minner om spørsmål eg ofte høyrer frå skuleungdom i «Grill en kristen»-samanheng. Berre at her kjem dei som spørsmål frå ein profilert prest og kyrkja sin kanskje beste formidlar.

Spørsmål som ofte er med på å skapa undring, framstår her som ei ei einvegskjørt gate mot ein nødvendig konklusjon: Heilt allminneleg kristen tru på frelse og fortaping er noko uhøyrt.

For alle rundt i verda som i dag betalar ein skyhøg pris for å vedkjenna seg Jesus som vegen, sanninga og livet – i bunden form eintal – må Gylvers konklusjon ha ein rar klang. Kvifor har det alltid vore ein kostnad forbunden med kristen tru, dersom likevel ikkje alt står og fell med Jesus?

Enkel formel

«Vi snakker om troens hemmeligheter», seier Olav Fykse Tveit, på si side, og følgjer opp med det som for tida liknar ei ny type trusvedkjenning: «Vi må være forsiktige med å sette alt på en enkel formel».

Særleg denne siste formuleringa har nokre underlege føresetnader. For er det å visa til Jesu kontrastfylte tale no å rekna for «ein enkel formel»?

Det er trass alt Meisteren sjølv som vartar opp med ordpar av typen liv-død, sauer-geiter, lys-mørke. Lista er mykje lenger. Kontrastar ser ut til å ha vore hans retoriske favorittverkemiddel.

Jesu undervising er sjeldan sentrert rundt gråsonene, men langt oftare mot kontrastfylte spissformuleringar.

Rådet om å vera «forsiktig» er kanskje ein sympatisk, men også tvitydig leveregel. Skal ein bygning evakuerast, er det aldri snakk om å vera forsiktig.

.

Liv står på spel, og det må handlast raskt. Folk kan få sjokk av hamring på dører som riv dei opp frå svevnen, men det må vi ordna opp i seinare. Det viktige er å redda liv.

Hadde det ikkje vore for at eg har høyrt så mange preiker, så kunne eg ha tolka Jesus endå meir i denne alarmistiske retninga. «Gå inn gjennom den tronge porten!» «Vak og be!» Det skortar ikkje på imperativa.

Jesu undervising er sjeldan sentrert rundt gråsonene, men langt oftare mot kontrastfylte spissformuleringar.

Der noko står på spel

I si glimrande bok «Efterföljelsens glädje», gir forfattar John Sjögren ei fengande framstilling av menneskelivet som å finna si rolle i Guds drama. «Gud har verkligen gett människan en frihet som är oerhörd, för inte säga fruktansvärd», oppsummerer han. Utruleg, ja, frykteleg fridom. Eg trur han er inne på noko.

Alle som har interesse for litteratur, veit at det finst eit kjenneteikn som framfor noko utmerker den gode litteraturen frå den likesæle. Noko må stå på spel.

For kristne bør ikkje dette vera noko overrasking. Her deler den alminnelege litteraturen fellestrekk med den største av alle forteljingar.

Bibelens framstilling av livet er nettopp at alt står på spel, både for Gud og for menneske. Herfrå hentar vi livsalvor og herfrå hentar vi heidundrande glede. Poenget er ikkje så mykje å forstå det, men å leva med det som sjølve sanninga. Å tru det.

Noko av det vanskelegaste med svara Førsund får frå kyrkjeleiarane, er at dei plukkar bort dette elementet av at noko står på spel. Svara relativiserer det avgjerande ved Jesu kross som historia sitt formidable enten-eller.

.

Velmeinte tillegg

Parallellen hennar til eit dårleg dikt, verkar råkande og relevant. Dei velmeinte tillegga forkludrar meir enn dei forklarer.

Det som blir sagt i ei folkekyrkjeleg gravferd, er likevel neppe ein indikator på om dagens prestar gjer «sin fordømte jobb» med å seia at den som har valt bort Gud har valt vekk livet. Jesus var ingen gravferdspredikant. Han underviste folk midt i livet.

Etterlysinga til Randi Førsund er mest avslørande for den formidlinga som går føre seg alle andre dagar enn gravferdsdagen. Kor mykje av Jesu kontrastar får vi på dei dagane?

Jesus var ingen gravferdspredikant. Han underviste folk midt i livet.

Frå undrande til skråsikker

Når Olav Fykse Tveit gjer eit brått skifte frå det undrande til det skråsikre, bør vi dessutan spissa øyra. «Det vi kan si noe klart om er evangeliet og Guds kjærlighet til oss i Kristus», slår han fast.

Med utgangspunkt i resonnementet hans elles, er det freistande å spørja korleis vi utan vidare kan seia noko «klart» om kjærleiken, dersom alt det andre ligg i dimma?

Kva kunnskap har folkekyrkja som fortel at Guds kjærleik, håp om nåde og det vi elles «likar» ved evangeliet er sannare enn Jesu kontrastfylte lære, karakterisert i samtida som «harde ord»; om det dramatiske valet mellom den smale og den breie vegen?

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=605fe9e2-13b6-5da9-84af-60cfe96602d5&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

LES OGSÅ

Det finnes bare en frelsesplan, Sunniva Gylver. Og den er helt fantastisk

 

«Fortapelsens mulighet» eller fortapinga sin realitet

MENINGER

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=ac7ac5cb-d47a-5d5f-98bc-9926ea44b00b&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=1200&scaleup=1

 

 

GUDS ORD: I spørsmålet om frelse eller fortaping kan ein ikkje driva med ønskjetenking eller tåkeprat, men ein må tala like tydeleg som Guds ord talar, skriv Johannes Kleppa. Foto: Adobe Stock

 

Debatt

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=d968a162-8520-5e54-b289-7acef4e1012c&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=112&scaleup=1

Johannes KleppaBergen

Publisert: 09.09.2024 07:44Sist oppdatert: 07:44

Det oppstår stadig debattar om fortapinga, og for meg synest det stadig oftare å vera folk som vi trudde stod for bibelsk teologi, som reiser spørsmålet om det verkeleg finst ei fortaping eller om folk verkeleg går fortapte.

Det er ikkje så ofte at folk med kristen vedkjenning direkte nektar for fortapinga. Det skjer oftast ved å stilla spørsmål ved fortapinga eller å vona at alle til sist vert frelste. Det er umogleg å finna ord i Skrifta som talar slik, og difor er det anten ut frå ei søkt tolking av visse bibelord, særleg at «Gud skal verta alt i alle» og at Gud vil at alle skal verta frelste, eller så er det ut frå «fromme» ønskje.

.

Det er også ein språkbruk i bibeltru og teologisk konservativ samanheng som kan vera uheldig, og som eg nok sjølv har brukt mange gonger. Vi snakkar ofte om «fortapelsens mulighet» – og då må vi helst bruka dette bokmålsuttrykket, framfor å snakka om fortapinga sin realitet.

Slik Guds ord framstiller det, er ikkje fortapinga berre ein «mulighet», men det er ein realitet. Ei anna sak er det at vi ikkje kan avgjera på det personlege planet kven som går fortapt, og med det må seia at det er mogleg å gå fortapt. Samstundes må vi seia at det er ein realitet at den som ikkje eig Jesus som sin frelsar, er og går fortapt.

Det er mange bibelord som talar om fortapinga, dommen, døden og Guds vreide sin realitet, ikkje minst den vesle bibelen, Joh 3,16, og andre vers i same kapittelet. Når det heiter at «den som ikkje vil tru på Sonen, skal ikkje sjå livet, men Guds vreide vert verande over han» (vers 36), er det ikkje berre ein «mulighet» for at det er slik. Det er slik. Det er ein realitet.

Vi bør halda oppe den faktiske og realistiske språkbruken Bibelen brukar, men vi må forkynna fortapinga sin realitet saman med evangeliet og det evige livet – som også er realitetar.

Frå ei side sett er det greitt og fint at kristne vonar at alle menneske skal verta frelste, men ei von som er i strid med Skrifta er falsk og naiv, og ho han verka forførande. Det å vona mot Bibelens utsegn, er å vona i strid med Guds vilje og openberring. Eller om Espen Ottosen skriv i ein kommentar i Dagen om håpet om alle si frelse, sjølv om Guds ord seier noko anna: «Er det da greitt å håpe at det likevel ikke blir slik? Eller håper vi da at Jesus har lurt oss?»

Det er lett at slikt håp også fører med seg forføring ved at folk då tenkjer at det kan og vil gå bra til slutt, sjølv om ein ikkje tek si tilflukt til Jesu frelsesverk. Då verkar håpet stikk i strid med det som var meint med håpet.

Ofte vert fortapinga sin realitet forkludra eller ufarleggjort ved at ein på rasjonalistisk vis held Guds frelsesvilje for alle menneske opp mot «fortapelsens mulighet». Eit døme på dette lyder slik: «Hvis Guds frelsesplan er å sammenfatte alt i Kristus, alt i himmel og på jord, vil ikke Gud da til slutt også frelse alle mennesker, enten de tror på Han eller ikke?»

Frå ei side sett kan ein seia at dette ikkje er ei fornekting av fortapinga, men eit fromt ønskje om alle si frelse. Realiteten i spørsmålet er likevel at det naturlege og sjølvinnlysande svaret er «ja». Spørsmålet fungerer reint retorisk, der svaret ligg i spørsmålet. Dersom svaret skal vera eit anna, må spørsmålet også vera annleis. Spørsmålet har ei retning som fører feil.

 

I spørsmålet om frelse eller fortaping kan ein ikkje driva med ønskjetenking eller tåkeprat, men ein må tala like tydeleg som Guds ord talar, og då har Jesus lært oss korleis vi skal tala i kapittel tre i Johannesevangeliet. Som vi talar om realiteten i Jesu frelsesverk og det evige livet, må vi tala om realiteten i syndefallet og den evige fortapinga.

RED.: Innlegget har stått på heimesida til Misjon Sarepta.

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=92400c83-b692-52e0-a6ee-ff3ae74abf97&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

Debatten om to utgangar: Jesus var ingen gravferdspredikant

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=7aaec604-1974-5b2d-9808-756bc5647f5d&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

For den som trur er ikkje døden slutten. Det er starten på det nye livet

Meninger

For å lese kommentarene eller selv kommentere saken må du være innlogget på Facebook i samme nettleser som du bruker når du besøker dagen.no. Har du fortsatt problemer kan du skrive til frontsjef@dagen.no

 

 

 

 

 

 

Hvordan oppsto «helvete» som bibelsk konsept?

 


https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=d0371ad2-02e0-5a85-8d02-b692e30769c6&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=1200&scaleup=1

 

 

NÅTID: Fortapelse er den tilstanden alle mennesker lever i, inntil man tar imot Veien, Sannheten og Livet, og får tak i velsignelsene i den nære relasjonen til Jesus, mener Thor Ivar Hornnes. Foto: Adobe Stock

Debatt

Thor Ivar HornnesTveit

Publisert: 13.09.2024 14:08Sist oppdatert: 14:08

Helvete er et relativt moderne ord som oppsto først rundt år 725 e.Kr. Det ble introdusert i bibeloversettelser med den hensikt å få etablert en lære om evig straff i en underverden, inn i kirkens teologi og vokabular. Ordet stammer fra det engelske (muligens også norrøne) «hel/helle», og har betydningen; «underverden, skjule, gjemme».

Grunntekstordet «Gehenna» er egentlig navnet på «Hinnoms dal», som ligger sør for tempelplassen i Jerusalem. På bibelsk tid brant man søppel, døde dyr, og også lik av mennesker der. «Møkkaporten», som ligger rett sør for Vestmuren/Klagemuren, har fått navnet sitt fordi den ledet ned til Gehenna. I de fleste bibeloversettelser er dette stedsnavnet erstattet med ordet «helvete» for å beskrive en evigvarende straff med fryktelig tortur.

.

Forkynte ikke Jesus om helvete?

Jesus snakket om Gehenna – denne illeluktende søppel- og likbålplassen i Jerusalem ved kun tre anledninger – i sine advarsler om trengslene som ville komme i år 70, og som et bilde på syndens jordiske konsekvenser. Ut fra Jesu karakter og en mengde andre bibelsteder, mener jeg det ikke finnes noen gode grunner til at dette skal dreie seg om et evig pinested i etterlivet.

Ingen av de andre forfatterne i NT nevner «Gehenna» (helvete) med ett eneste ord, og i GT brukes ikke «helvete» i det hele tatt. Der beholdes merkelig nok navnet «Hinnoms dal» (Gehenna) som stedsnavn, i motsetning til i NT.

Hva med den rike mannen og Lasarus?

I lignelsen om den rike mannen og Lasarus trekkes det særlig fram at mannen var i pine, og at det var en uoverstigelig kløft mellom ham og Lasarus. Eliezer (Lasarus), var navnet som de religiøse jødene kjente til som Abrahams tjener. Det spesielle var at han var en hedning, og etter jødenes tro var han dermed uverdig til å ha fellesskap med Gud. Det er også verdt å merke seg at navnet Eliezer betyr «den som Gud hjelper».

Jødene på denne tiden forsto dessuten hvem den rike mannen var. Beskrivelsen av hans spesielle klesdrakt levnet nemlig tilhørerne ingen tvil om at dette var en saddukeer – sannsynligvis øverstepresten Kaifas selv – en de så opp til og som representerte dem selv og deres egne verdier.

Kløften Jesus viser til er også et begrep som kirken tradisjonelt har tolket som en forseglet skjebne i etterlivet. De religiøse jødene som Jesus her talte til, la derimot noe helt annet i dette. De hadde nemlig den oppfatningen at det eksisterte en stor kløft mellom dem og de, i deres øyne, uverdige hedningene. Dette var selvsagt Jesus klar over og han irettesatte dem for å tro at de, på grunn av deres rikdom, gjerninger og etnisitet, var de eneste som Gud velsignet og hadde kjær.

Jesus illustrerte det med deres uverdige behandling av Lasarus, den fattige tjeneren som bare: «ønsket å få mette seg med det som falt fra den rikes bord. Hundene kom til og med og slikket sårene hans» (Luk 16,21).

Bakteppet for lignelsen var altså jødenes pengekjærhet og eksklusivitets-tankegang. De trodde det var kun de som kvalifiserte til å ha fellesskap med Gud. Det er denne jødiske tankegangen Jesus her går i rette med ved å sette ting på spissen. Han sier ikke noe om at mennesker som ikke tar imot frelsen skal dømmes til en evig pine i et helvete.

Hva med fortapelsen?

Begrepet fortapelse brukes vanligvis synonymt med helvete (Gehenna), men ordet har en helt annen betydning på grunnteksten enn evig straff og pine i etterlivet. Fortapelse viser nemlig til en tilstand i nåtid. Ordet er «apollumi» på gresk, som betyr bla. «å gå tapt», «ødelegges fullstendig» eller «gå til grunne».

Det er ikke grunnlag for å si at dette innebærer noe ugjenopprettelig, for ulike bøyinger av dette ordet brukes f.eks. i Lukas 15,4, hvor Den gode hyrde leter etter den sauen som er kommet bort (apolōlōs), inntil han finner den igjen. Det samme ordet brukes også i Lukas 15,24 om den bortkomne sønn som «var kommet bort, og er funnet igjen».

Ordet fortapt dreier seg altså ikke om en evigvarende tilstand etter døden, men beskriver kvaliteten innen en tidsperiode.

I Lukas 19,10 ser vi også tydelig at fortapt ikke dreier seg om en fremtidig straff, for der står det at: «Menneskesønnen er kommet for å søke og frelse det som var fortapt», og i 1930-oversettelsen av Matteus 10,6, sender Jesus disiplene ut til «de fortapte får av Israels hus», og da sier det seg jo selv at disse ikke befinner seg i et fremtidig helvete.

Hva med «evig død»?

Evig (aionios) er et gresk ord som brukes flere ganger i Bibelen. Det er mange steder oversatt fra det hebraiske «olam» og brukes om alt fra den tiden Jona var i fiskens buk, til Salomos trone, og tiden et barn skulle tilbringe i tempelet. «Aionios» betyr nemlig en tidsperiode som ikke nødvendigvis er evigvarende, men hvor varigheten styres av hva ordet peker på. «Evig død» kan derfor ikke bety evigvarende, sett i lys av legemets oppstandelse, og at døden en dag skal bli oppslukt.

Både «fortapelse» og «evig død» handler faktisk om en tilstand i nåtid, og fortapelse er den tilstanden alle mennesker lever i, inntil man tar imot Veien, Sannheten og Livet, og får tak i velsignelsene i den nære relasjonen til Jesus. Det handler derfor overhodet ikke om en evigvarende straff etter døden.

Skal ikke sauene skilles fra geitene?

Bibelteksten om sauene og geitene i Matt 25,31–46 er også et mye brukt argument for helveteslæren. Her står det om at Gud skal dømme geitene til «evig straff» og «evig ild».

For det første dreier denne dommen seg om gjerninger, og ikke om man har akseptert Jesus som sin Frelser eller ei.

Jeg tror ikke Jesus i denne sammenheng snakker om prestasjonsbaserte gjerninger/lovgjerninger, men om gode frukter som spirer automatisk fram gjennom kjennskap og fellesskap med ham. For om vår evige skjebne var basert på våre gjerninger, ja da var jo Jesu offer på Golgata uten verdi, og frelsen ikke lenger bare av nåde.

En lengre utgave av teksten kan leses her.

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=4bb340fc-d8a9-5ded-844b-d39d2fcaaf27&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

«Alle kommer til himmelen.» Er det virkelig sant?

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=2eb9cfec-91aa-5151-904f-b5ad356b70b4&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

Fortapelsen og de to utganger

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=8280676b-a218-5712-9659-891d236d1b0f&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

Profilert prest tror alle blir frelst

 

 

Helvete er virkelig – og evig

 

 

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=45586ba5-df62-5499-9798-5dc4f09573ae&function=cropresize&type=preview&source=false&q=75&crop_w=0.99999&crop_h=0.84586&width=1200&height=675&x=1.0E-5&y=0.15414

 

 

JOHANNES ÅPENBARING: Apostelen Johannes skriver om mange fremtidige hendelser i Johannes’ Åpenbaring. Foto: Odd Mehus

Debatt

David HusefestKristiansand

Publisert: 24.09.2024 05:00Sist oppdatert: 25.09.2024 06:51

Thor Ivar Hornnes publiserte et innlegg i avisen Dagen 13.09.2024. Han reiser flere interessante poeng, blant annet at «det ikke finnes noen gode grunner til at dette (helvete) skal dreie seg om et evig pinested i etterlivet.»

Han hevder også at fortapelsen «ikke dreier seg om en fremtidig straff», men heller er en nåværende tilstand som et menneske kan befinne seg i. Han skriver også at «evig død kan derfor ikke bety evigvarende, sett i lys av legemets oppstandelse, og at døden en dag skal bli oppslukt.»

.

Med dette innlegget ønsker jeg å vise at Bibelen i sannhet vitner om at helvete er virkelig, at det er evig, og at det er et pinens sted uten mulighet for unnslippelse for dem som går fortapt.

Apostelen Johannes skrev om mange fremtidige hendelser i Johannes’ Åpenbaring. Han skrev blant annet at når Jesus kommer tilbake, så blir de som var blitt halshogd for Jesu vitnesbyrds skyld, «levende og hersket sammen med Kristus i tusen år. Men de andre døde ble ikke levende før de tusen år var gått» (Åp 20,4b–5a).

Som Tveit så riktig poengterte, så finnes det en oppstandelse for alle mennesker: «Og de mange som sover i jordens muld, skal våkne opp, noen til evig liv, noen til skam og evig avsky» (Daniel 12,2). Vi kan lese om den forferdelige skjebnen som venter noen av «de mange» i Johannes åpenbaring 20,13–15: «Havet ga tilbake de døde som var i det, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem. Og de ble dømt, hver etter sine gjerninger. Og døden og dødsriket ble kastet i ildsjøen. Dette er den annen død: ildsjøen. Og hvis noen ikke ble funnet innskrevet i Livets bok, ble han kastet i ildsjøen.»

Hvor lenge skal de være i ildsjøen? «Den straff de skal lide blir en evig fortapelse borte fra Herrens åsyn og fra hans makts herlighet» (2. Tess 1,9).

Denne ildsjøen er altså hva Jesus refererer til når han advarer mot «Gehenna», som er oversatt til «helvete» i de norske bibeloversettelsene. Det mange tenker på når de hører ordet «helvete» er egentlig dødsriket, et midlertidig oppholdssted – med pine – inntil den endelige dom. «For en ild er opptent i min vrede og brenner til dypeste dødsrike.» Og «Derfor vet Herren å utfri de gudfryktige fra prøvelser, men å holde de urettferdige i varetekt med straff til dommens dag» (Jes 30,33a og 2 Pet 2,9).

Det er nettopp her vi finner den rike mannen i Lukas 16, i forvaring i den delen av dødsriket som oppbevarer de urettferdige.

Ideen om helvete og fortapelse er et meget ubehagelig tema. Jeg hører sjelden forkynnelse som berører temaet, og når det skjer, er det gjerne overfladisk. Jeg skjønner godt at det er fristende å komme opp med alternative ideer, enten det er «plan B», annihiliasjonslæren, eller at helvete egentlig er et restaureringssted, forberedelse til himmelen. Men skal vi ta Guds ord på alvor, kommer vi ikke utenom å erkjenne at fortapelsen er virkelig, evigvarende og smertefull.

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=4bb340fc-d8a9-5ded-844b-d39d2fcaaf27&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

«Alle kommer til himmelen.» Er det virkelig sant?

Derfor: La oss ta omvendelsen på ramme alvor. Det er bare én ting som kan føre oss inn i fortapelsen: synd. Og det er bare én ting som kan frelse oss fra den: Jesu blod. Vi har en kjærlig og nådefull Gud som har gitt oss en vei til frelse.

.

Når vi omvender oss og gjør Jesus til Herre og Frelser i våre liv, utslettes vår synd. «Han som ikke visste av synd, har Gud gjort til synd for oss, for at vi i ham skal bli rettferdige for Gud» (2 Kor 5,21).

Det betyr at vi ikke lengre kan leve i synd. Jo visst faller vi alle i synd fra tid til annen, derfor trenger vi nåden. Men den som bevisst lever i synd har ikke omvendt seg, og dermed plassert seg selv utenfor nåden.

https://imengine.public.prod.agp.infomaker.io/?uuid=d0371ad2-02e0-5a85-8d02-b692e30769c6&function=fit&type=preview&source=false&q=75&maxsize=100&scaleup=1

Les også

Hvordan oppsto «helvete» som bibelsk konsept?